chappion ماشین فوتبال مصدومیت سیاه جامگان

chappion: ماشین فوتبال مصدومیت سیاه جامگان ماشین سازی تبریز سیاه جامگان محرومیت بازیکن مصدومیت بازیکن

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دو دستگی در آپارتمان‌های فروشی

۸ علت احیای برچسب «قیمت مقطوع» در فایل‌های ملکی فروشنده‌ها از کارنامه اردیبهشت «درس‌عبرت» می‌گیرند یا اعتماد به‌نفس کاذب پیدا می‌کنند؟ 

دو دستگی در آپارتمان‌های فروشی

دو دستگی در آپارتمان های فروشی

عبارات مهم : بازار

۸ علت احیای برچسب «قیمت مقطوع» در فایل های ملکی

فروشنده ها از کارنامه اردیبهشت «درس عبرت» می گیرند یا اعتماد به نفس کاذب پیدا می کنند؟

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ بروز نوعی دو دستگی در میان فایل های فروش آپارتمان منجر به شکل گیری دو سناریوی متفاوت درخصوص اوضاع بازار تابستانه معاملات مسکن شده است است.

دو دستگی در آپارتمان‌های فروشی

بررسی های دنیای اقتصاد از کم و کیف بازار معاملات مسکن در مقطع زمانی فعلی نشان می دهد طی روزهای اخیر عوض کردن شکل محسوس در نحوه عرضه واحدهای مسکونی به بازار فروش، دو سناریوی «خوش بینانه» و «بدبینانه» درخصوص آینده محتمل بازار مسکن در فصل طلایی جابه جایی ها-تابستان-ایجاد کرده است که فعالان بازار ملک تحقق هرکدام از این سناریوها را منوط به نتیجه های کارنامه بازار مسکن در خردادماه عنوان می کنند.

عمده فعالان بازار مسکن معتقدند زیاد کردن یا کم کردن حجم معاملات مسکن در خردادماه می تواند جهت بازار مسکن در فصل تابستان را تعیین کند، با این حال احیای یک برچسب غایب در بخش قابل توجهی از آگهی های مربوط به فروش آپارتمان های مسکونی هم اکنون مرزبندی تازه ای را در بازار عرضه مسکن ایجاد کرده و موجب تفکیک واحدها به دو دسته شده است هست. در حالی که غیبت «برچسب اعلام قیمت مقطوع» در متن حجم قابل توجهی از آگهی ها وفایل های فروش مسکن در دوره رکود بازار مسکن – تقریبا از نیمه سال ۹۲ تا آخرهای سال ۹۵ –محسوس بود و تقریبا از نیمه دوم سال گذشته همزمان با ورود بازارمسکن به فاز رونق به تدریج پررنگ تر شد ولی هم اکنون این برچسب مهم که دربردارنده قیمت مقطوع آپارتمان های عرضه شده است به بازار فروش هست، بار دیگر طی روزهای اخیر به عنوان بااهمیت ترین شاخصه آگهی ها و عمده فایل های فروش آپارتمان ها احیا شده است است.

۸ علت احیای برچسب «قیمت مقطوع» در فایل‌های ملکی فروشنده‌ها از کارنامه اردیبهشت «درس‌عبرت» می‌گیرند یا اعتماد به‌نفس کاذب پیدا می‌کنند؟ 

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در دوره رکود مسکن عمده فایل های ارائه شده است به بازار فروش ملک فاقد برچسب قیمت مقطوع بودند؛ مالکان واحدهای مسکونی عرضه شده است به بازار فروش در دوره رکود جهت جذب مشتری و فروش سریع تر واحدها معمولا از اعلام قیمت مقطوع آپارتمان ها در آگهی ها خودداری کرده و ترجیح می دادند با خودداری از اعلام قیمت در نخستین گام از فرآیند بازاریابی ملکی تعداد بیشتری از متقاضیان را به دیدار و خرید آپارتمان موردنظر ترغیب کنند. این در حالی است که طی روزهای اخیر عوض کردن صورت محسوس در فایل های فروش مسکن حاوی اطلاعات مربوط به واحد عرضه شده است به بازار فروش، رو به فراگیر شدن است و بسیاری از مالکان آپارتمان های عرضه شده است به بازار اقدام به اعلام قیمت مقطوع در متن آگهی ها وفایل ها می کنند. بازگشت برچسب قیمت به متن آگهی ها و فایل های فروش آپارتمان های مسکونی که وجود یا از بین بردن آن از آگهی ها دربردارنده معنا و مفهوم خاصی از شرایط بازار هست، موجب ایجاد نوعی دو دستگی بین فایل های فروش مسکن در روزهای اخیر شده است هست؛ یک دسته از آپارتمان های عرضه شده است به بازار مسکن واحدهایی هستند که «با برچسب قیمت مقطوع» به بازار عرضه شده است اند؛ سهم این دسته از فایل های فروش طی روزهای اخیر زیاد کردن یافته و هم اکنون نیز در حال زیاد کردن است.

دسته دوم نیز آگهی ها یا فایل هایی هستند که «بدون برچسب قیمت» به بازار عرضه شده است اند؛ هر چند عدم درج قیمت در این دسته از آگهی ها و جهت این گروه از واحدها نیز عمدتا ناشی از تعیین شرایط خاص قیمتی-انتظار جهت فروش با سطح بالاتر قیمت در املاک نوساز و. . . – از سوی مالکان و عدم میل به جهت اعلام عمومی آن هست. بسیاری از واحدهای مسکونی نوساز و یا واحدهای مسکونی که با مواد مرغوب تر احداث شده است اند، هم اکنون با قیمتی بالاتر از سطح عرف قیمت آپارتمان های فروشی در منطقه ای که در آن واقع شده است اند به بازار عرضه می شوند و مالکان این واحدها جهت جذب مشتریان زیاد فعلا از اعلام قیمت مقطوع در متن آگهی های فروش خودداری می کنند. این در حالی است که هم اکنون عمده فایل های فروش مسکن در بازار مناطق مصرفی و پرتقاضا به خصوص آپارتمان های کوچک متراژ و میان متراژ جزو دسته اول محسوب می شوند و در متن آگهی فروش آنها قیمت مقطوع اعلام شده است است.

«قیمت» نخستین و بااهمیت ترین جزء کلیدی اطلاعات مربوط به فایل فروش آپارتمان هست؛ این در حالی است که آخرهای سال گذشته عمده فایل ها در غیبت این جزء مهم تنها با ارائه مشخصات مربوط به مساحت، منطقه، سن بنا و طبقه ای که واحد در آن واقع شده است است آگهی می شد؛ ولی طی روزهای اخیر اعلام قیمت مقطوع، احیا شده است و در حال فراگیر شدن در عمده فایل های فروش آپارتمان است.

دو دستگی در آپارتمان‌های فروشی

بررسی های «دنیای اقتصاد» بر مبنای بیانات واسطه های ملکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و همچنین تحقیقات میدانی انجام شده است نشان می دهد بازگشت برچسب قیمت مقطوع به آگهی ها وفایل های فروش واحدهای مسکونی طی روزهای اخیر که منجر به ایجاد عوض کردن شکل محسوس در عمده فایل ها شده است هست، دست کم می تواند ۸ علت عمده داشته باشد که این علل هشت گانه ذیل دو سناریوی رفتاری راجع به آنچه باعث شده است سمت عرضه مجددا اقدام به اعلام قیمت مقطوع آپارتمان در فایل های فروش کند، قرار دارد.

بر این اساس، هم اکنون دو سناریوی خوش بینانه و بدبینانه تحت تاثیر عوض کردن شکل محسوس در نحوه عرضه واحدهای مسکونی به بازار مسکن راجع به آینده کوتاه مدت بازار ملک مطرح است که فعالان بازار مسکن آن را منوط به نتیجه های کارنامه خردادماه بازار معاملات ملک می دانند. بر مبنای سناریوی خوشبینانه، اعلام قیمت های مقطوع در متن آگهی های فروش واحدهای مسکونی ناشی از این است که فروشنده های با سابقه حضور در بازار طی ماه های اخیر از نحوه اعلام قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی در ماه های اخیر درس عبرت گرفته اند و قصد فروش واحدهای مسکونی با قیمت ثابت در طول دوره فایلینگ(مدت وقت انتظار جهت فروش) را دارند؛ در ماه های اخیر دستکاری مکرر قیمت فروش، در مناطقی از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به خصوص مناطق مصرفی همچون ۲، ۴ و ۵ شیوع پیدا کرده بود و روز به روز این شیوه ضد رونق در بازار، به محله های زیاد و تعداد بیشتری از فایل ها سرایت می کرد.

۸ علت احیای برچسب «قیمت مقطوع» در فایل‌های ملکی فروشنده‌ها از کارنامه اردیبهشت «درس‌عبرت» می‌گیرند یا اعتماد به‌نفس کاذب پیدا می‌کنند؟ 

بنابراین سناریوی اول یا سناریوی خوشبینانه به وحشت از غلبه رکود تورمی بر فضای شکننده رونق ارتباط دارد و می تواند به این معنی باشد که دسته ای از فروشنده ها خبر کارنامه اردیبهشت ماه بازار معاملات مسکن را دریافت کرده اند؛ در این ماه حجم معاملات در مناطق ۴ و ۵ به ترتیب معادل ۱۲ و ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کم کردن پیدا کرد. در قالب سناریوی دوم که به نوعی می توان آن را سناریوی بدبینانه نامید اعلام قیمت مقطوع و احیای این روش در آگهی ها و فایل های فروش واحدهای مسکونی ناشی از ایجاد توهم در میان بعضی مالکان جهت حفظ قیمت ها در سطح اوج و در صورت وجود کشش در سمت تقاضا، زیاد کردن قیمت ها هست. این سناریو از آنجا که می تواند منجر به زیاد کردن شکاف بین قدرت خرید متقاضیان حاضر در بازار معاملات مسکن جهت خرید واحدهای مسکونی و قیمت آپارتمان های عرضه شده است شود، خطر ایجاد رکود تورمی در آینده نزدیک(تابستان امسال) را به دنبال خواهد داشت. به علت پرش قیمت مسکن طی ماه های اخیر قدرت خرید متقاضیان در بازار معاملات مسکن به میزان محسوسی کم کردن یافته است و اوج ماندن سطح قیمت ها یا زیاد کردن مجدد می تواند بازار مسکن را دچار شرایط رکودی کند.

هر چند در حال حاضر وزن هر دو سناریو از نظر واکنش‌ها سمت عرضه واحدهای مسکونی در سطح نسبتا یکسانی واقع شده است است یا به عبارتی هر دو سناریو تقریبا هم وزن هستند ولی هم اکنون همه فعالان بازار مسکن در انتظار اعلام نتیجه های کارنامه خردادماه بازار مسکن هستند؛ بنا بر اعلام فعالان بازار مسکن، کارنامه خرداد ماه می تواند جهت بازار مسکن در فصل تابستان را مشخص کند؛ به این معنا که در صورت زیاد کردن حجم معاملات مسکن وپاسخ مثبت متقاضیان به زیاد کردن قیمت ها و ادامه روند زیاد کردن قیمت، خطر ایجاد «رکودتورمی» در فصل تابستان محتمل هست؛ این در حالی است که در صورت افت حجم معاملات مسکن به خصوص در مناطق مصرفی در ماه نهایی فصل بهار، می توان انتظار داشت قیمت مسکن در سطح مشخصی تثبیت شود. با این حال، فعالان بازار مسکن امیدوارند با تقویت سناریوی خوشبینانه در نتیجه تنظیم واکنش‌ها سمت عرضه و تقاضای مسکن متناسب با قدرت خرید متقاضیان و واقعیت های بازار، بازار تابستانه معاملات مسکن، حرکت خود را در مسیر رونق ادامه دهد.

دو دستگی در آپارتمان‌های فروشی

بررسی های «دنیای اقتصاد» از اوضاع فعلی بازار معاملات مسکن همچنین نشان می دهد علاوه بر تلاش بعضی مالکان جهت اوج نگه داشتن سطح قیمت ها به عنوان یک علت مهم جهت احیای اعلام قیمت مقطوع در فایل های فروش آپارتمان، این احتمال وجود دارد که این عوض کردن واکنش‌ها به علت «قرار گرفتن شرایط قیمتی بازار مسکن در اوضاع رو به تثبیت»، ایجاد شده است باشد؛ به این معنا که اعلام قیمت مقطوع در آگهی ها و فایل های فروش واحدهای مسکونی می تواند نشانه ای از شروع فرآیند«تثبیت قیمت ها» باشد؛ از ابتدای امسال تاکنون بعضی از مالکان املاک مسکونی به صورت روزانه اقدام به عوض کردن قیمت های پیشنهادی کرده اند. به نظر می رسد اعلام قیمت مقطوع که طی روزهای اخیر منجر به عوض کردن شکل عرضه فایل های فروش مسکن شده است است یکی از علائم تثبیت قیمت ها وعقب نشینی مالکان از عوض کردن کوتاه مدت قیمت های پیشنهادی باشد.

«تلاش بعضی دیگر از مالکان جهت فروش سریع تر واحدهای مسکونی» به واسطه اعلام قیمت مقطوع از دیگر احتمالاتی است که منجر به احیای جزء کلیدی غایب در آگهی های فروش مسکن شده است هست؛ به نظر می رسد بعضی از مالکان جهت آنکه واحدهای خود را با سرعت بیشتری به فروش برسانند از همان ابتدا قیمت فروش را اعلام می کنند.

از سوی دیگر بعضی مالکان در تلاش جهت «مشخص کردن دایره مخاطبان مهم جهت خرید» و «جلوگیری از تماس های سایر خریدارانی که میزان بودجه وانتظار آنها با فایل فروش و خواست مالک آپارتمان عرضه شده است به بازار مسکن هماهنگ نیست» اقدام به اعلام قیمت مقطوع می کنند؛ این گروه از مالکان در شرایط فعلی که متقاضی کافی جهت خرید انواع واحدهای مسکونی به خاص واحدهای مسکونی مصرفی وجود دارد ترجیح می دهند با اعلام قیمت مقطوع از اتلاف وقت جهت متقاضیانی که قادر به خرید آپارتمان عرضه شده است نیستند، جلوگیری کنند. در واقع این گروه از مالکان با استفاده از این روش نوعی «فیلتر عبور» جهت متقاضیان ایجاد کرده اند تا بتوانند مخاطبان دقیق تر، موثرتر و کارآتر را جذب کنند.

«اعلام قیمت جهت مسدودسازی مسیر چانه زنی خریداران در وقت انعقاد قرارداد» از دیگر دلایل احتمالی احیای اعلام قیمت مقطوع در آگهی های فروش آپارتمان هست؛ مالکان با استفاده از این روش تلاش دارند مسیر درخواست های متقاضیان جهت اعمال تخفیف در سطح قیمت پیشنهادی در وقت انجام معامله را محدود کنند. در بعضی موارد، اعلام قیمت با نشانه «مخابره خبر مناسب بودن قیمت در مقایسه با فایل های مشابه» به خریداران و متقاضیان انجام می شود؛ فعالان بازار مسکن معتقدند اعلام قیمت فروش واحدهای مسکونی از یک جهت به نفع خریداران بازار مسکن است آیا که در کوتاه ترین وقت ممکن می توانند از سطح قیمت ها مطلع شوند و مناسب ترین فایل را با توجه به سطح انتظار و قدرت خریدشان گزینش کنند. «کپی برداری رفتاری» و «تبعیت بعضی مالکان از مالکان دیگر» جهت عوض کردن شکل آگهی های فروش و درج قیمت مقطوع در فایل های عرضه ملک علت احتمالی دیگری است که منجر به فراگیر شدن اعلام قیمت شده است هست؛ بعضی از مالکان با مشاهده عوض کردن شکل در آگهی گروه دیگری از فروشندگان مسکن اقدام به اعمال عوض کردن در نحوه عرضه واحدهای مسکونی خود از بابت اعلام قیمت مقطوع، کرده اند.

دسته دیگری از مالکان واحدهای مسکونی نیز اراده نیرومند جهت فروش آپارتمان خود ندارند وتنها با نشانه اطلاع از بالاترین سطحی که می توانند اقدام به فروش ملک خود کنند واحد مورد نظر را با اعلام قیمت مقطوع فایل می کنند؛ بسیاری از این مالکان حتی در صورت میل به خریدار جهت انجام معامله، به امید زیاد کردن مجدد قیمت ها در میان مدت، انصراف خود را از فروش اعلام می کنند و تنها در صدد اطلاع از مظنه قیمتی در بازار ملک هستند.

فعالان بازار مسکن در عین حال که پیامد عدم تثبیت قیمت های فروش و تغییرات بی مورد در قیمت های پیشنهادی را منجر به ایجاد شرایط رکود تورمی در بازار مسکن می دانند در عین حال به متقاضیان خرید آپارتمان توصیه می کنند اولویت بازدیدهای خود را در شرایط فعلی با فایل هایی قرار دهند که قیمت مقطوع آنها اعلام شده است هست؛ هر چند هر لحظه حق چانه زنی جهت خریداران محفوظ است و متقاضیان می توانند تا حد امکان درخواست خود را جهت اعمال تخفیف از مالک عملیاتی کنند.

واژه های کلیدی: بازار | آپارتمان | بازاریابی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog